Between the academy and the market where communication and marketing are found: a case study of the Petrogas/Se Network
DOI:
https://doi.org/10.13037/ci.vol19n39.4931Keywords:
Organizational communication. Marketing. Integrated marketing communication.Abstract
This paper proposes a discussion on the connection between organizational communication and marketing and the perceived gap between academic theory and market practice. Companies participating in the Petrogas Network of Sergipe were observed. The holistic single-case study methodology proposed by Yin was used. Through this study it can be seen that, even in light of the rigid methods proposed by international standards, both communication and marketing have been neglected in the companies analyzed.
Downloads
References
BAKER, M. J. The marketing book. 5. ed. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003. 875 p.
CASTELLS, M. A sociedade em rede. 2. ed. São Paulo: Paz e Terra, 2000. 639p. 1 v.
CHALMERS, R. B. Marketing. 2. ed. São Paulo: Atlas, 1971. 176 p.
CHIAVENATO, I. Introdução à teoria geral da administração. 7. ed. rev. e atual. Rio de Janeiro:
Elsevier, 2003. 634 p.
DRUCKER, P. F. Management: tasks, responsibilities, practices. Nova York: Harper & Row, 1973. 839 p.
KOTLER, P. Administração de marketing: o marketing do novo milênio. 10. ed. São Paulo: Pretince
Hall, 2000. 764 p.
KOTLER, P.; KARTAJAYA, H.; SETIAWAN, I. Marketing 3.0: as forças que estão definindo o novo marketing centrado no ser humano. Tradução Ana Beatriz Rodrigues. Rio de Janeiro: Elsevier, 2012.
240 p. Formato eletrônico.
KUNSCH, M. M. K. Planejamento de relações públicas na comunicação integrada. 4. ed. rev., atual. e
ampl. São Paulo: Summus, 2003. 417 p.
______ (Org.). Gestão estratégica em comunicação organizacional e relações públicas. 1. ed. São Caetano
do Sul: Difusão, 2008. 308 p.
NASSAR, P.; FIGUEIREDO, R. O que é comunicação empresarial. São Paulo: Brasiliense, 2008. 92 p.
(Coleção Primeiros Passos).
REDE PETROGAS SERGIPE. Quem somos. Rede Petrogas-SE, Sergipe, 12 maio 2010. Disponível em:
<https://goo.gl/yk9snY>. Acesso em: 7 jun. 2017.
TOMASI, C.; MEDEIROS, J. B. Comunicação empresarial. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2007. 440 p.
YIN, R. K. Estudo de caso: planejamento e métodos. 5. ed. Porto Alegre: Bookman, 2015. 310 p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Aneliese de Castro Carlos, Matheus Pereira Mattos Felizola

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Conforme consta nas normas da revista, o envio de artigos e textos solicitando a apreciação com a finalidade de publicação na Comunicação & Inovação, configura a cessão de direitos autorais.
No caso de fotos e imagens, o autor deve providenciar documento que ateste a permissão em termos de direitos autorais.