Product condition: an interdisciplinary concept for marketing management

Authors

  • Rhanica Evelise Toledo Coutinho Coutinho, Rhanica Evelise T.
  • Cristina Novikoff Universidade do Grande Rio Prof. José de Souza Herdy - UNIGRANRIO

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol17n33.3375

Keywords:

Marketing. Representation. Communication. State of product.

Abstract

The article presents an analysis of the relationship between subjectivity, virtual communication and management of web marketing to evaluate websites and blogs. The aim is to discuss the interdisciplinary dimensions of communication in the marketing management to map a product in cyberspace in a direct, clear and efficient way. Product of a quantitative and qualitative study that mapped 205 sites and blogs,describing their qualitative and quantitative characteristics. The result has enabled the creation of this evaluation instrument, interesting for both academics and  professionals concerned with the metric to evaluate products in cyberspace.

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Author Biographies

Rhanica Evelise Toledo Coutinho, Coutinho, Rhanica Evelise T.

Mestre em Ensino de Ciências da Saúde e do Meio Ambiente Centro Universitário da Fundação Oswaldo Aranha (UniFOA)

Professora do Curso de Publicidade e Propaganda do (UniFOA)

Pesquisadora colaboradora Laboratório do Grupo de Estudos e Pesquisas em Representações Sociais na/para Formação de Professores -  LAGERES - CNPq (2010-2014) E-mail: rhanica@oi.com.br (Brasil)

Cristina Novikoff, Universidade do Grande Rio Prof. José de Souza Herdy - UNIGRANRIO

Pós-doutorado em Educação pela FEBFE/UERJ (2013). Doutorado em Educação (Psicologia da Educação) pela PUCSP (2006). Mestrado em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro pela UERJ (2002). Atua na Escola de Educação, Ciências, Letras, Artes e Humanidades e no Programa de Pós-graduação no Mestrado e Doutorado Interdisciplinar em Letras e Ciências Humanas/Unigranrio. Professora de Produtividade em Pesquisa 1A – Unigranrio/Funadesp. Coordenadora do Laboratório do Grupo de Estudos e Pesquisas em Representações Sociais na/para Formação de Professores - LAGERES/Unigranrio.

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Published

2016-02-19

How to Cite

Coutinho, R. E. T., & Novikoff, C. (2016). Product condition: an interdisciplinary concept for marketing management. Comunicação & Inovação, 17(33), 112–129. https://doi.org/10.13037/ci.vol17n33.3375