Presence of indigenous people from Mato Grosso on the internet and in the production of media: militancy, sustainability and memory

Authors

  • Naine Terena Jesus Universidade Federal de Mato Grosso
  • Kátia Morosov Alonso Universidade Federal de Mato Grosso
  • Cristiano Maciel Universidade Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol16n32.3245

Keywords:

Indigenous people. Internet. Culture. Technology.

Abstract

This article presents the data survey conducted onthe internet and audiovisual production to identifyprofiles on social networks, blogs, pages and mediaproduced by the indigenous people of MatoGrosso, Brazil, with a brief analysis of the contentand indigenous presence in the internet and inmedia production. This article is part of a researchproject that aims to think the presence of informationand communication technologies in thecontext of the education of the indigenous peopleof Mato Grosso.

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Author Biographies

Naine Terena Jesus, Universidade Federal de Mato Grosso

Doutora em Educação, Mestre em artes, graduada em comunicação Social, habilitação em radialismo. É bolsista posdoc no Programa de Pós-graduação da UFMT onde estuda as Tic's e povos indígenas. É consultora para assuntos relacionados a comunicação, educação, cultura, povos indígenas. Assessora de imprensa e coordenadora do Projeto Territorios Criativos Indígenas, convênio Minc/UFMT.

Kátia Morosov Alonso, Universidade Federal de Mato Grosso

Prof. Dra. Instituto de Educação UFMT - Graduação e Pós-graduação. Coordenadora do grupo de Pesquisa Letece - Laboratório de pesquisas em tecnologias de informação e comunicação na educação. Supervisora da pesquisa pos-doutoral.

Cristiano Maciel, Universidade Federal de Mato Grosso

Docente do Instituto de Computação da UFMT, diretor da Fundação Uniselva, é supervisor do Letece.

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Published

2015-08-20

How to Cite

Jesus, N. T., Alonso, K. M., & Maciel, C. (2015). Presence of indigenous people from Mato Grosso on the internet and in the production of media: militancy, sustainability and memory. Comunicação & Inovação, 16(32), 73–86. https://doi.org/10.13037/ci.vol16n32.3245