Blue sky: communication for inspiring the economic behavior and innovating Embraer

Authors

  • Ricardo Manini , Universidade Estadual de Campinas
  • Graça Caldas , Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol18n38.4660

Keywords:

Corporate communication. Communication for inspiration. Innovation.

Abstract

The search for innovation has been incorporated in the production processes of modern enterprises to achieve increased competitiveness in the market. However, innovation cannot be seen only as an economic activity. Corporate communication is also important in developing innovative processes. This article analyzes the role and the relation between communication and innovation in the activity of Embraer with the program Desafio Innova, which encourages its employees, through communication, to create innovative solutions to its problems. Our theoretical framework is mainly based on researchers as North, Johnson-Laird and Allen. The conclusions of this article show that the program may be useful to other enterprises.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ricardo Manini, , Universidade Estadual de Campinas
    Jornalista e economista. Mestre em Divulgação Científica (Labjor/IEL/Unicamp). Doutorando em Política Científica e Tecnológica no Instituto de Geociências da Universida de Estadual de Campinas.
  • Graça Caldas, , Universidade Estadual de Campinas
    Jornalista, docente e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação do Labjor/Unicamp. Pós- Doutorado em Políticas Científicas pelo Instituto de Geociências da Universidade Estadual de Campinas. Doutora em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Mestre em Comunicação Científica e Tecnológica pela Universidade Metodista de São Paulo. Bolsista produtividade do CNPq.

Published

2017-12-08

How to Cite

Blue sky: communication for inspiring the economic behavior and innovating Embraer. (2017). Comunicação & Inovação, 18(38), 46-61. https://doi.org/10.13037/ci.vol18n38.4660

Most read articles by the same author(s)